יתרונות יבוא רכב מקביל

יבוא מקביל הוא מבין התחומים הפחות מוכרים, אבל המעניינים ביותר בתחום הרכב בישראל. ייבוא מקביל מאפשר לנו לקבל רכבים שהיבואן הרשמי לא מייבא במחיר טוב יותר. ליבואנים מקבילים יש הטבות מצד הרשויות, וכמובן שלא כל אחד יכול לייבא רכבים בייבוא מקביל. ריכזנו עבורכם יתרונות יבוא רכב מקביל ואת כל מה שאתם צריכים להכיר בעסקאות אלו.

עידוד המדינה לייבוא רכבים מקביל

המדינה מעודדת ייבוא רכבים מקביל כדי להוזיל את מחירי הרכב ולשמור על תחרות בענף הרכב. משרד התחבורה נותן הטבות שונות ליבואנים מקבילים, תוך קבלת רישיון מיצרן הרכב, הענקת תעודות מקור לרכבים בייבוא מקביל ואף תהליך מזורז יותר ופחות בירוקרטיה בהשוואה ליבואן רשמי. כמו כן, גם בייבוא מקביל תוכלו לטפל ברכב שלכם במוסכים מורשים ומוסכי היצרן.

חוק "רישוי שירותי רכב ותחבורה"

בשנת 2016 נכנס חוק "רישוי שירותי רכב ותחבורה". חוק זה מאפשר ליבואנים מקבילים לרכוש רכבים מהמותגים השונים והמובילים. דרך חוק זה הצרכן יכול לקבל מחיר נמוך יותר בהשוואה ליבואן רשמי, ומדובר על אותה יצרנית רכב. הדגמים זהים, ופערי המחירים יכולים להגיע לאלפי ועשרות אלפי שקלים. כמו כן, ניתן גם לקבל דגמים שלא נמצאים בארץ ובעל הרכב יכול לפנות למוסכי היבואן הרשמי כדי לקבל טיפולים בתקלה מכיוון שמדובר על אותה אחריות.

יתרונות יבוא מקביל

  1. מחיר – היתרון הראשון הוא איך לא… המחיר. יבואן מקביל רוכש את הרכבים במחיר נמוך יותר, ולכן יכול למכור אותם במחיר נמוך גם בארץ לעומת היבואן הרשמי. פערי המחירים בדרך כלל נעים בטווח של אלפי שקלים.
  2. אבזור – יבואן מקביל יכול לרכוש רכב המיוצר באירופה לדוגמא, והגרסה אינה בהכרח מתאימה לאבזור הנהוג בארץ. עם זאת, היבואן יכול לשנות את האבזור וכמו כן הלקוח. לעיתים יכולות לצוץ תקלות במלאי של יבואן מקביל וזהו אחד החסרונות.
  3. טיפולי רכב – איפה אתם אמורים לטפל ברכב? בהתאם לחוק שציינו לעיל, יוכל בעל הרכב לטפל ברכב בכל מוסך מורשה ואפילו במוסכים של היבואן הרשמי – ככה אתם נהנים גם ממחיר נמוך וגם אחריות מלאה.
  4. אחריות על יבוא רכב מקביל על פי החוק, יוכל כל בעל רכב שקנה את רכבו ביבוא מקביל לטפל ברכב ולקבל את השירות המלא דרך מוסכים מורשים או דרך מוסך היצרן/יבואן רשמי. האחריות של ייבוא מקביל זהה לחלוטין בהשוואה לאחריות של יבואן רשמי. לכן, גם בנוגע לאחריות הצרכן מוגן לחלוטין ומקבל את השירות המלא.

טיפולי רכב מיבוא מקביל

כפי שכבר הסברנו, טיפול רכב מיבוא מקביל מוסדרים במשרד התחבורה, תוכלו לקבל את השירות המלא דרך מוסכים מורשים או דרך מוסכי היבואן הרשמי. זאת אומרת, אתם לא צריכים לדאוג לגבי איפה תטפלו ברכב כיוון שלא רכשתם דרך היבואן הרשמי – אתם מקבלים את אותו השירות לחלוטין.

לסיכום

יוקר המחיה בארץ חוגג, אבל כל עוד הצרכן יהיה ערני לאפשרויות שלו התחרות תגדל והמחירים ירדו. יבוא מקביל יכול להישמע למי שאינו מבין כמשהו "לא בטוח", אבל מדובר על רכישה בטוחה לחלוטין דרך היצרנית המקורית. אם אתם מעוניינים לקנות רכב תעשו את זה נכון וביבוא מקביל.

צרו קשר