רכב מסוג סקודה אניאק – סקירה כללית

יצאנו לבדוק עבורכם את רכב השטח הצ'כי החשמלי סקודה Enyaq , הנה כמה מהחוויות שלנו וההתרשמות שלנו מהרכב המרשים והחדשני.

סקודה אניאק דומה מבחינה מכנית לרכבים כמו Volkswagen ID4, Nissan Ariya, מה שאומר שהוא חשמלי לחלוטין. תא הנוסעים של סקודה Enyaq iV חכם ופונקציונלי, יש אפליקציה שמאפשרת לך לנטר מרחוק את רמת הטעינה בסוללה.

אורכו כ- 4.7 מ' וקצת ופחות מ-1.9 מ' רוחב. הרכב ארוך ב-7 ס"מ מהפולקסווגן ID4  מה שהופך אותו לאידיאלי ונוח למשפחות, שיכולים להתרווח מאחור

יש הרבה מקום לרגליים גם במושבים האחוריים, אתה יכול לכוון את משענות הראש האחוריות ותוכלו ליהנות בנסיעות ארוכות בנוחות מירבית.

הפנים של סקודה Enyaq מעוצב להפליא והוא מתהדר בחמישה מושבים מעור מובחר, שמקנה לו מראה יוקרתי, לוח השעונים מרופד, חלונות הצד גדולים, בעוד השמשה הקדמית הגדולה מגיעה עד לקדמת מכסה המנוע. תא המטען גדול בנפח  585 ליטר.  לוח המחוונים מצופה בד אפור בעיצוב אלגנטי וקלאסי. יש גג שמש פנורמי זמין כאופציה, אידיאלי לארץ שטופת שמש כמו ישראל.

יש דגמים בעלי גימור מפואר יותר, ללא הבדל דרמטי במחיר, עם ריפודי עור שחורים ועיצוב שחור ודגמים המשלבים עור ומיקרופייבר. בדגם Ecosuite יש ריפודי עור בחום קוניאק, בעוד  שבדגם ה-Lodge ידידותיים לסביבה ומתאימים לטבעונים – עם כיסויי מושבים עשויים מתערובת של צמר טבעי ופוליאסטר מבקבוקים ממוחזרים.

הרכב בטיחותי מאוד, מצוייד ב-9 כריות אוויר, אבזור הבטיחות הסטנדרטי כולל כריות אוויר צד קדמיות וכריות אוויר וילון, כריות אוויר לנהג ולנוסע מלפנים, סיוע בנתיב וסיוע קדמי עם בלימה אוטומטית מסייעת. כריות אוויר אחוריות זמינות כתוספת אופציונלית.

כל הדגמים מגיעים עם אותה מערכת ניווט בגודל 13 אינץ ויש לו ממשק משתמש נוח. יש שורה של כפתורי קיצור מתחת למסכים .הוא מציג מהירות, טעינה וסטטוס בקרת השיוט באופן קל לשימוש. אין מקום אחסון מתחת למכסה המנוע כמו שמקבלים בטסלה, אבל תא המטען גדול עם 1,710 ליטר כשכל המושבים מקופלים. הסוללות של ה-Enyaq ממוקמות מתחת לרצפה, כך שהן לא תופסות מקום במטען.

המנוע החשמלי מניע את הגלגלים האחוריים, זהו רכב שטח כבד,  אך ניתן לנוע עם הרכב בכבישים זעירים . בדגם  ב-Enyaq iV 80 יש חיישני חניה הקדמיים ומצלמה אחורית. חיישני חניה אחוריים מותקנים כסטנדרט בכל הטווח.

סקודה Enyaq iV  הוא רכב שקט במיוחד במהירויות כביש מהיר, ללא הרעש הרגיל של מנוע בעירה. לא שמנו לב לחריקות או רעשים מאף אחת ממכוניות המבחן שדגמנו.

ישנן שתי גרסאות סוללה של סקודה Enyaq – ה-60 וה-80. ה-60 משתמשת בחבילת סוללות של 62kWh שתחזיר 256 מיילים בין טעינות, בתוספת מנוע חשמלי בהספק של 180 כ"ס. ה-80 תופס קיבולת של עד 82kWh, עם טווח של 333 מיילים, בתוספת מנוע חשמלי חזק יותר של 204 כ"ס.

ל-80x יש מערך מנוע כפול חזק יותר והנעה ארבע גלגלית. בין 255 ל-336 מיילים.

יחידת 7kW תטען במלואה את ה-Enyaq iV 60 תוך תשע וחצי שעות, בעוד שה-Enyaq iV 80 ייטען תוך 13 שעות.

Enyaq iV סטנדרטי יכול לקחת טעינה מהירה בקצב של עד 50kW. כלומר, אם תמצא מטען ציבורי מתאים, תוכל להוסיף 80% טעינה בתוך כ-55 דקות עבור Enyaq iV 60 ושעה אחת ו-10 דקות עבור Enyaq iV 80.

אם אתה מצפה לכסות הרבה נסיעות ארוכות ב-Enyaq iV שלך, יכולת טעינה אופציונלית של 125kW. זמין רק ב-Enyaq בעל הסוללה הגדולה יותר, זה יוסיף 80% מהטעינה תוך פחות מ-40 דקות.

דגם ה-80 מקבל 201 כ"ס וה-60 מקבל 177 כ"ס, אבל לשניהם יש מומנט שווה של 229 קג"מ. שתיהן נטענות בקצב מקסימלי של 120 ו-125 קילוואט בהתאמה. ה-80x מפתח 355 כ"ס .

סקודה Enyaq בעלת עוצמה גבוהה, הרכב נוח, ויש רשימה ארוכה של טכנולוגיות סיוע לנהג כדי לשמור על בטיחות .עוד יתרון טמון בדוושות התאוצה והבלימה המותאמות לנהיגה חלקה .זה רכב שטח משפחתי עם אחיזה איתנה ומותאם גם לתנאי שטח מפותלים ובכל מזג אוויר.

דגם ה-60 הקטן יותר מתמודד עם מהמורות  בכבישים (ככל הנראה הודות להפרש של 100 ק"ג במשקל ) ה-Enyaq מרגיש בטוח במהירויות גבוהות על הכביש המהיר. הוא משייט במהירות של 70 קמ"ש בקלילות ובאלגנטיות,  בעיקר עם דגם-80x.

לסיכום,Skoda Enyaq iV  נותן תמורה מלאה לכסף, הרכב מרווח, נוח יותר מהמתחרים, שקט, הנסיעה בו חלקה והוא בטיחותי. הוא מתאים למי שרוצה רכב שטח חשמלי, משפחתי , עם כל היתרונות כמו למתחרות, רק במחיר זול יותר.

צרו קשר