איך בוחרים רכב חשמלי? עשינו לכם מדריך

רוצים לדעת איך לבחור רכב חשמלי? הגעתם למקום הנכון. שוק הרכבים החשמליים תופס תאוצה, בגולת הכותרת כמובן שאנחנו שומעים על טסלה בעיקר. מלבד לטסלה, קיימות עוד חברות מוכרות רבות המייצרות רכבים חשמליים כמו: יונדאי, סובארו ואחרות. השאלה העיקרית שעומדת לפנינו היא, האם רכב חשמלי באמת משתלם יותר? ואם כן, כיצד בוחרים רכב חשמלי?

ביטוח רכבים חשמליים

לפני שנרחיב על איך בוחרים רכב חשמלי, חשוב להכיר בכמה עובדות חשובות בכל הנוגע לביטוח הרכב. ביטוח רכב חשמלי שונה מביטוח רכב ממונע בגז. תחילה, רכבים חשמליים מצוידים בטכנולוגיות מתקדמות הכוללות חיישנים ומערכות מתקדמות שמטרתן לנווט בצורה מקסימלית ובטיחותית. לכן, ככל שאתם מעורבים בתאונה עם רכב חשמלי, כך התיקון יכול להיעשות מורכב ויקר. בזמן שאתם רוכשים ביטוח רכב לרכב חשמלי, יש לקחת בחשבון למאפייניו של הביטוח, האם הביטוח מכסה נזקי סוללה, ציוד טעינה, חיישנים ועוד. רכישת רכב חשמלי בהחלט תורמת לנו בהרבה היבטים, אבל חשוב לעשות את כל התהליך בצורה נכונה ושקולה.

רכב חשמלי יד שנייה

רכישת רכב חשמלי מהיצרן יכולה להיות יקרה, ולכן רבים בוחרים לפנות לרכישת רכבים ביד שנייה. אין דבר פסול ברכישת רכב יד שניה, בין אם מדובר על רכב חשמלי ובין אם מדובר על רכב ממונע בגז. עם זאת, איך בוחרים רכב חשמלי יד שנייה? בשביל לעשות את הבחירה הנכונה אנחנו רוצים להסתכל בצורה מקיפה על הרכיבים היקרים ביותר ברכבים חשמליים: סוללה. לפני שאתם רוכשים רכב יד שניה, חשוב לבדוק שקיימת אחריות לסוללה ובכל הנוגע לשחיקה, אין לכם הרבה מה לדאוג לגבי זה. על פי נתונים, הסוללה מאבדת בממוצע שיעור של שני אחוזים בלבד מעוצמתה בכל שנה.

יתרונות של נהיגה ברכב חשמלי:

מהם היתרונות של רכב חשמלי? כמובן שלצד היתרונות, קיימים גם חסרונות. ריכזנו לכם את כל המידע בנוגע ליתרונות שיש ברכבים חשמליים:

  • מוסך – עד כמה רכב חשמלי רואה מוסך? למרות שהרכבים כוללים מערכות מתקדמות, סוללה ורכיבים נוספים שאינם קיימים ברכבים סטנדרטים, עדיין אתם תחוו פחות ביקורים במוסך. הסיבה לכך ברורה, ברכבים ממונעים בגז המנוע צריך לעבור תהליך של בעירה פנימית בשביל להמיר אנרגיה, בפעולה זו מעורבים רכיבים שונים ולכן השחיקה גבוהה יותר. רכב חשמלי מספק הנעה בדרישה אנרגטית נמוכה יותר – מה שמשפיע על כל הרכיבים ברכב ותורם לבלאי נמוך.
  • עלויות שוטפות – מעבר לכך שאתם פחות תצטרכו להוציא את האשראי במוסכים, גם עלויות הטעינה של רכבים חשמליים נמוכות יותר. לדוגמא, עלות טעינה ביתית של רכבים חשמליים נמוכה בשיעור של כ-80% בהשוואה של תדלוק רגיל. לכן, אם אתם מסתכלים על התמונה המלאה אנחנו יכולים לראות חיסכון של כמה מאות שקלים בחודש.
  • חווית נהיגה – הדבר העיקרי שרבים חושבים עליו כאשר הם שוקלים להחליף את הרכב המסורתי ברכב חשמלי הוא חווית הנהיגה. חוויית הנהיגה ברכבים חשמליים שונה לחלוטין, הרכב מצויד בטכנולוגיות מתקדמות, חיישנים שיכולים לנטר את כל מה שמתרחש במהלך הנסיעה, נהיגה שקטה ופחות ביקורים בתחנות הדלק.

למה הכי חשוב לשים לב בבחירת רכב חשמלי?

עכשיו הגענו לחלק העיקרי, איך בוחרים רכב חשמלי? כשאתם מחפשים רכב חשמלי יש מספר דברים שאתם צריכים לשים עליהם דגש. הדבר העיקרי הוא טווח הנסיעה. לכל רכב חשמלי יש טווח נסיעה מוגדר על ידי היצרן, והוא מייצג את הספק הסוללה. עליכם להתאים את הספק הסוללה ביחס לצרכים שלכם. איך בודקים את זה? מה השימוש שלכם ברכב מדי יום? האם אתם נוסעים נסיעות ארוכות או קצרות? יש רכבים שיכולים להגיע לכ-500 ק"מ בטעינה מלאה (מדובר על נסיעות שנבדקו במעבדה) ויש כאלו שפחות. כמות האנרגיה של הסוללה נמדדת לפי קוט"ש, ככל שהספק הסוללה גבוה יותר כך טווח הנסיעה גדל.

דבר נוסף, גם אם מדובר על רכב עם טווח נסיעה גדול יחסית אתם רוצים לבדוק מהו משך זמן הטעינה. משך זמן הטעינה משתנה בין טעינה ביתית ובין טעינה שאינה ביתית. זמן טעינה ביתית נחשב לפחות קריטי כי כאשר אתם חוזרים הביתה פשוט מחברים את הרכב לעמדת הטעינה. משך זמן טעינה ביתית נע בין 4 שעות ועד 12 שעות. עם זאת, יש עמדות טעינה שיכולות לטעון את הרכב ל-80% תוך כחצי שעה – כמובן שזה בהתאם לדגם הרכב גם.

לסיכום

בחירת רכב חשמלי יכולה להיות מורכבת, אבל ברגע שאתם פועלים בצורה שקולה ומסתכלים על התמונה המלאה תוכלו למצוא את הבחירות המתאימות במחירים המשתלמים ביותר. מחפשים רכבים חשמליים שמתאימים לכם? תוכלו לעיין באתר שלנו ולמצוא את הרכבים החשמליים המובילים עם המחירים האטרקטיביים ביותר בשוק!

צרו קשר