?איך מתמודדים עם המחסור ברכבים בישראל/העיכוב בקבלת רכבים חדשים

מזה חודשים רבים שישראלים מקבלים הודעות מיבואני הרכב בישראל המודיעות להם על עיכוב במסירת הרכב החדש לו הם ממתינים, לעיתים עליהם להמתין חודשים. הסיבה לכך היא בין היתר, משבר השבבים העולמי, חלקי חילוף, מחסור בצמיגים כמו גם רכיבים אחרים, אשר פגע קשות ביצרני הרכבים.

המחסור ברכיבים נגרם בין היתר בשל נגיף הקורונה, כתוצאה מכך חוו יצרני הרכב מחסור בחלקים, מה שגרם לעיכוב באספקה למדינות רבות בעולם.

 

כתוצאה מהקורונה מפעלים ברחבי העולם הושבתו מכוח אדם למשך שנתיים, דבר שהוביל לקשיי אספקה מעבר לים. המגפה השאירה עובדים מחוץ למפעלים וכתוצאה מכך כל קו הייצור הושבת ונפגע לתקופה ממושכת. המשבר עם סין עקב התפרצות המגיפה לא סייע לענף להתאושש.

 

חברות הליסינג בישראל נקלעו לקשיים ונאלצו לספק ללקוחות רכבים זמניים, במקום הרכבים שהם רכשו במיטב כספם.

 

לעתים העיכוב הוא מספר שבועות ולעתים לקוחות ממתינים אפילו שלושה חודשים ולמעלה מכך, כתוצאה מהמשבר, אנו רואים עיכוב גם בהשקת דגמים חדשים, שכן החברות עסוקות בניסיון להתגבר על המחסור בחלקים לדגמים הקיימים, בהיעדר חלקי חילוף חיוניים.

 

החברות עושות הכל כדי להקדים מועדי אספקה לאחר שיבושי האספקה  בעקבות משבר הקורונה, שפגעו בייצור רכבים ואספקתם.

 

ענף הרכב החל גם השנה את שנת המכירות עם חוסרים רבים במלאי וזאת למרות ביקוש רב לרכב חדש בישראל.

 

לקוחות מוצאים עצמם מתפשרים  מול רכבים זמינים במלאי תוך שהם מתפשרים על גימור, צבע, סוג רכב או נאלצים לחכות לרשימת המתנה ארוכה שלא תמיד ניתן לחזות במדויק, אך הזמן הממוצע להמתנה לרכב חדש בישראל הוא בערך שלושה חודשים ועד אפילו חצי שנה

היבואנים לא יוכלו להתחייב בפניכם שהרכב יגיע בתאריך משוער וזאת תהיה רק הערכה, ללא התחייבות מצידם, שכן הם לא יכולים להתחייב מתי בפועל הרכב יגיע לישראל.

 

כרגע אין הערכה מתי ייפתר המשבר באספקת הצ'יפים. המשבר החל אפילו לפני הקורונה עקב חוסר במשאבים וצורך בעמידה בתקנים על מנת שיהיו איכותיים. על פי הערכות מומחים, המשבר ימשיך ללוות אותנו אל תוך 2023, ללא פתרון כרגע באופק.

 

יש לנו חדשות רעות וחדשות אופטימיות עבורכם, החדשות הרעות הן שמשבר השבבים רחוק מלהסתיים, בעיקר כעת כשהמלחמה באירופה בין רוסיה לאוקראינה מהווה גורם נוסף לעיכוב האספקה.

שיעור מסירות רכבים חדשים רק הולך ויורד משנה לשנה.

 

כבר חודשים ארוכים ששוק הרכב מתמודד עם המשבר העולמי בשל מחסור באספקה, כאשר ההמתנה למכוניות חדשות רק הולכת ומתארכת, מחירי המכוניות עולים כתוצאה מכך.

 

גם שוק הרכב הישראלי ייאלץ לסבול  ממחסור מתמשך ברכבים חדשים  וזאת אצל רוב היבואנים בדגמים רבים, אך יש סיבה לאופטימיות, שכן אצלנו ביחד, תוכלו לבחור דגם של רכב ולקבלו, ללא המתנה או עיכובים מיותרים.

 

צריכים  רכב  עכשיו?

הפתרון פשוט מאוד!  פנו אלינו אל יחד

הכנסו אל האתר ותמצאו כלי רכב שרק ממתינים שתקנו אותם ותוכלו לקבל אותם  מיידית, ללא המתנה מורטת עצבים.

 

צרו קשר