השוואה בין רכבי בנזין לבין רכבי הייבריד לבין רכב 100% חשמלי – עלויות, אמינות, כוח, צריכת דלק, זיהום וכו׳

לפני שנצלול להשוואה, נבין קודם מהם ההבדלים, כיצד פועלות מכוניות גז, חשמליות והיברידיות. שכן יש לכך השפעה על מחיר הרכישה, עלויות התחזוקה וכו'.

 

 

מכוניות גז:

מכונית המונעת בבנזין בעלת מנועי בעירה פנימית. לוחצים על דוושת הגז, משאבת הדלק מעבירה דלק מהמיכל, מזרק דלק שואב את הגז אל המנוע מה שמצית את הבנזין מייצר אנרגיה ומניע את גלגלי המכונית.

 

מכוניות חשמליות:

סוללות הליתיום-יון נטענות, כמו הסלולרי, כאשר אתה מפעיל את המכונית האנרגיה במנוע יוצרת שדה מגנטי מסתובב בתוך המנוע. כך נוצרת אנרגיה המכוונת לגלגלים הנכנסים לתנועה.

 

מכוניות היברידיות:

משמש גם במנועים חשמליים וגם במנועי בנזין. היברידיות משתמשות בבלימה לטעון את ערכת הסוללות, לעתים מנוע הגז עשוי גם לטעון את המצבר.

 

עלויות גז, היברידיות וחשמליות

העלות הראשונית הנמוכה ביותר היא למכונית בנזין, העלויות הגבוהות ביותר הן של רכב חשמלי

כמו כלי רכב חשמליים, מכוניות היברידיות רבות זכאיות לתמריצי מס כדי להוזיל את העלות הראשונית.

 

עלויות תחזוקה רכב חשמלי מול בנזין

עלויות התחזוקה אמורות למנוע בלאי של הרכב הן עלויות שנוציא כדי לשמור על הרכב, למכוניות גז יש יותר חלקים נעים ולכן עליהן גם נוציא עלויות התחזוקה גבוהות יותר, לעומת זאת רכב חשמלי, יצריך פחות תחזוקה.

 

עלויות התחזוקה העיקריות ברכב בנזין הן החלפת שמן, רפידות בלמים ומצתים. במקרה של רכב חשמלי, עלות התחזוקה תהיה בעבור מארז הסוללות, שבדרך כלל מחזיק עד עשר שנים. היתרון הוא שתקבלו אחריות לפחות לשמונה שנים, כך שרק לאחר מכן תצטרכו לשאת בהוצאה.

 

ברכב חשמלי גם לא צריך להחליף רפידות בלמים באותה תדירות כמו ברכב בנזין. מכיוון שיש פחות חלקים נעים במנוע של רכב חשמלי, אז אין הרבה בלאי, חלקים לא נשברים.

 

תחזוקה למכוניות היברידיות:

רכב היברידי מורכב מכאנית והעלויות  יקרות יותר לתיקון מאשר רכב בנזין או חשמלי.

רכב היברדי הוא שילוב של מנועי בעירה חשמלי וגם מנועי בעירה פנימי, לכן מצריך עלויות תחזוקה של שני הסוגים שמנינו. אך לעתים יהיו עוד הוצאות, מאחר שיש שני מנועים בהיברידית, עלויות עבודה גבוהות יותר.

 

עלויות דלק

חשמל זול יותר מבנזין. לרכבים היברידיים יש צריכה לליטר גבוה בהרבה ממכוניות גז.

 

אמינות, כוח ופרמטרים נוספים

אם אתם מחפשים מכונית עם מהירות גבוהה יותר, רכב מונע בנזין הוא טוב יותר, מכוניות מונעות בנזין זולות יותר לרכישה, אינן דורשות הוצאות טעינה בבית. מהירות מרבית גבוהה יותר ברכב בנזין ממכוניות חשמליות והיברידיות. מהירות ברכב היברידי נמוכה יותר ממכוניות בנזין.

 

מבחינת דלק, מילוי קל יותר ממכוניות חשמליות. תחנות דלק זמינות בכל מקום. רוב המכוניות המונעות בנזין יכולות לנסוע בכל מקום עם טווח נסיעה רחב בהרבה  ממכוניות חשמליות. אך רכב חשמלי נוח יותר להפעלה, ברכב בנזין לא ניתן למלא את המכונית בבנזין בבית, כמו שניתן להטעין ברכב חשמלי.

 

זיהום

רכב בנזין הוא הכי פחות ידידותי לסביבה. שימוש בבנזין משחרר פליטות לאוויר גורם לפסולת רעילה מנפט. למכוניות חשמליות יש אפס פליטות, ולכן הן ידידותיות לסביבה, יותר מכל סוגי המכוניות. רכב היברידי הוא רכב פחות ידידותי לסביבה ממכונית חשמלית אך עדיין רכב היברידי ידידותי יותר לסביבה מרכב בנזין.

 

יתרונות נוספים של רכב חשמלי

עלויות שוטפות נמוכות יותר מרכב בנזין או מכונית היברידית. חשמל זול מבנזין, נסיעה שקטה יותר מרכב היברידי או מנוע בנזין. מכוניות חשמליות מאפשרות נסיעה שקטה יותר מכל סוגי הרכבים, הנסיעה גם חלקה יותר.

עלויות תחזוקה נמוכות יותר, לא צריך להחליף שמן או למלא דלק ואין פליטה.

 

היתרונות של רכב היברידי לעומת רכב בנזין

 

ידידותית יותר לסביבה מרכב בנזין. אם המנוע חשמלי, תפחית שימוש בדלק, תפחית פליטות ופסולת, רכב היברידי שקט יותר מרכב בנזין, זאת  אם המנוע חשמלי. תוחלת חיים של חלקי מנוע טובה יותר מאשר ברכב בנזין מכיוון שיש שניים, אין הרבה בלאי, טווח הנסיעה רחב יותר מחשמלית, בהיברידית תוכל לעבור למנוע הבנזין, אם נגמרה לך הסוללה בנסיעה ארוכה.

 

צרו קשר