כל מה שרציתם לדעת על תחזוקת רכבי יוקרה (על מה חשוב להקפיד, איפה מטפלים, עלויות משוערות וכו')

אם אתה יכול להרשות לעצמך להחזיק רכב יוקרה, אתה וודאי רוצה ללמוד גם איך לתחזק אותו. רכב יוקרתי הוא פינוק אמיתי, שילוב של מראה אלגנטי וטכנולוגיה מתקדמת, רכב שאמור להיות עם מנוע חזק וגם מרווח ונוח, עם רמת ביצועים גבוהה, נהיגה שמרגישה אחרת, במהירות מתקדמת, אבל יציבות ובטיחות מירבית.  בישראל התחלנו לראות יותר ויותר רכבי יוקרה על הכביש. הדרישה למכוניות יוקרה רק עלתה, על אף משבר מגפת הקורונה, בישראל התחילו להציף את השוק מכוניות מסוג מרצדס או אאודי, W.M.B, וולוו ועוד רבות וטובות.

היתרון של רכב יוקרה הוא קודם כל בפינוקים שהוא מאפשר, אתם יכולים להשוויץ במכונית ספורט חדישה, יש לה אבזור, היא מנצחת בכל פרמטר, בין היתר בבטיחות וגם בנוחות, כל רכב אחר.

החסרון של רכב יוקרה הוא שהמכונית שלכם תצרוך יותר דלק וגם הביטוח יהיה יקר בהרבה.

תחזוקה של רכב יוקרה

התחזוקה של רכב יוקרה יקרה, ראשית מכיוון שמדובר במנוע גדול ושנית משום שחלקי החילוף יקרים יותר. הטיפול ברכב יוקרה לא יכול להתקיים בכל מקום, אלא במוסך מורשה הרכישה עצמה היא לא סוף הסיפור, תיקון חלקים מסוימים יכול להגיע לסכום אבסורדי של חמש ספרות.

למי שאוהב רכב עם ביצועים גבוהים, נוחות מירבית חשובה לו, בטיחות ויציבות ומנוע חזק, טכנלוגיה מתקדמת – במכוניות יוקרה בהחלט תמצאו סטנדרטים גבוהים ואיכות, עם פינוקים לעשירים בלבד, ממושבים מחוממים ועד מערכת שמע עם עוצמות שעוד לא הכרת עם סאונד מדוייק.

אבל לפני שרוכשים מכוניות יוקרה, חשוב מאוד להבין מה תהיה עלות הדלק הביטוח, אל תסתפקו רק בעצם הרכישה, בררו איזה דגם יתאים לצרכים שלכם, מהו המפרט הטכני, מהו האבזור הנלווה למכונית, מה רמת הבטיחות? האם תוכלו לעמוד באחזקתו מבחינת ההוצאות השוטפות והטיפולים הנדרשים, במקרה של תקלה או החלפת חלקי חילוף והאם אכן משתלם לכם להחזיק רכב יוקרה שכזה.

עלויות אחזקה

אחזקת רכב, היא דבר שצריך לשקול, לפני שנכנסים להוצאה, גם אם ההון הראשוני בעת הרכישה מצוי בידיכם, בוודאי שזה לא יסתכם בכך, ההוצאות של החלפת חלקי חילוף, ביטוח, דלק, טיפול שוטף, כל אלה יקרים בהרבה מאלה של רכב רגיל. אם נשווה את הביטוח, ברור שברכב יוקרה חברות הביטוח מחשיבות החזקת רכב יוקרה כסיכון, במקרה שהוא ייפגע יהיה עליהן לשלם יותר ולכן הן יגבו מכם פרמיה גבוהה מאוד וינסו להתנער כאשר תתרחש תאונה. אם תוסיפו לזה נהג צעיר, הפרמיה יכולה להגיע להון בפני עצמה.

במקרה של תאונה, ההשתתפות העצמית גם היא תהיה גבוהה משמעותית מאשר ברכב רגיל, אתם תצטרכו להוסיף רכיבים שיגנו עליכם מפני גניבה.

טיפול שוטף במוסך ידרוש חלקי חילוף  שקשה יותר להשיג ולעתים יש בהם מחסור, עלותם כמובן יקרה בהרבה מאלה הנדרשים ברכב רגיל.

בכל רכב חדש יש ירידת ערך כבר מהרגע הראשון שהוא עולה על הכביש ויוצא מהניילונים, אך כשזה נוגע לרכב יוקרה של ממש, יש ירידה ניכרת כ-15% זה מתבטא בסכום אסטרונומי של עשרות אלפי שקלים רק בשנה הראשונה שהרכב על הכביש.

לסיכום,

רכבי היוקרה מציגים את חזית הטכנולוגיה המודרנית, שילוב של קדמה ובטיחות, ביצועים ויכולות שאין לרכבים רגילים והכל עטוף בעטיפה של גימור מושלם, מראה מרהיב ומפואר עם פינוקים ונוחות, ללא כל תחרות.

זהו הגשמת חלום, ואם אתם מעוניינים להגשים את החלום הזה, אנחנו כאן כדי להציע לכם את הדגם היוקרתי המתאים עבורכם, יחד עם טיפים כיצד לתחזק את הרכב ולמנוע ממנו להגיע לטיפול, אך יחד עם זאת צריך להבין את כל ההשלכות והעלויות הנלוות, לקחת בחשבון שלא תוכלו לטפל בכל מוסך, אלא במוסך מורשה בלבד, לקחת בחשבון שחלקי החילוף ייחודיים ויקרים במיוחד, לקחת בחשבון את עלויות הטסט, הביטוח, הדלק, העובדה שאתם יותר בסיכון מבחינת גניבות ולשלם לחברת הביטוח בהתאם, אך אל תתנו לכל אלה לעמוד בפניכם ובפני החלום, אם עבדתם קשה, הגיע הזמן לפנק את עצמכם עם רכב משודרג ויוקרתי ההוצאות השוטפות אולי יקרות בהרבה מרכב יוקרתי, אך תוכלו ליהנות מכל היתרונות שרכב יוקרתי מציע.

אין זה משנה מה מדברת אליכם יותר – יגואר, למבורגיני, אודי או ב.מ.וו – מכונית יוקרה משמעותה לא רק בעלת מחיר רכישה גבוה (מאות אלפי שקלים ויותר), אלא תחזוקה של רכב יוקרה אף היא יקרה  – מה שרבים שוכחים לקחת בחשבון לפני שהם משקיעים סכום אגדי מהונם היקר על מכונית כזו.

צרו קשר