?מהו יבוא מקביל

יבוא מקביל הוא תהליך בו המוצר מגיע אל הצרכן באמצעות יבואן העומד בדרישות החוק המחמירות. תהליך זה מגביר את התחרות, מה שמוביל לעלויות נמוכות משמעותית! צרכנים  רוכשים יבוא מקביל, ומקבלים את המכונית החדשה שהם רוצים בהנחה בהשוואה ליבואן הרשמי, אז בואו נבין מה חשוב לדעת כשקונים רכב מיבואן מקביל או מפיץ, האם יש אחריות מיבוא מקביל, ועוד על יבוא מקביל של רכבים.

מהו יבוא מקביל?

מפיץ מורשה מוכר מכוניות חדשות מטעם יצרנים, ההפצה המורשית עובדת ישירות עם המפעל להזמנה וייבוא ​​ומכירת רכבים, כדי לספק 'חווית מותג' ורמות שירות שצוינו על ידי המפעל. המפיץ המורשה מקבל 'אישור' מהרשויות למכור את הדגם הזה בישראל ויידרש על ידי המפעל לשאת גם מלאי של חלקי חילוף. יבואן מקביל לרכב קונה את אותו דגם בחו"ל – אם כי אולי עם רמות אבזור שונות ולפעמים אפילו שלט שונה ואז מוכר אותו כאן, בדרך כלל, במחירים אטרקטיביים יותר.

אם הדגם נשלח בכמויות גדולות, אזי היבואן המקביל יכול לקבל אישור מהרשויות למכור את המכונית הזו כאן באותו אופן שבו עושים הסוכנים המורשים. כאשר אתם קונים ממשווק מורשה, מחיר הרכב משקף את כל התקורות – המותג, אולם התצוגה הנוצץ, הצוות, העמלות בענף, השיווק וכדומה. אך אם לעומת זאת אתה קונה ישירות מיבואן מקביל מכובד, אתה משלם פחות עבור המכונית בכך שאתה מפחית הרבה מהעלויות המיותרות הללו.

למעשה אתה לא משלם על מתווך או על דברים שאתה לא צריך, אין צורך שתשלם על שטח משרדי יקר של חברה. זה צריך לבוא לידי ביטוי במחיר שאתה משלם.

אם אתם בוחרים אם לקנות רכב דרך מפיץ או יבואן מקביל, עליכם לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

  • הסכמי תיקון ואחריות – בכתב!
  • קלות השגת חלקי חילוף
  • זמן המתנה לזמינות המכונית
  • יכולת נסיעת מבחן

האם לרכב חדש המיובא יש אחריות יצרן?

במקרה של כלי רכב מיובאים מחו"ל, היצרן אינו מחויב על פי חוק להעניק אחריות מפעל. אצלנו אתם מקבלים אחריות גם על רכבים אלו יחד עם אפשרות להארכת אחריות.

האם הציוד ברכב המיובא זהה לדגם המקורי?

ככלל, לרכב יש את אותו הציוד כמו דגמים לא מיובאים. אם יש הבדלים, הם בדרך כלל שוליים בלבד. זה לא מפתיע, שכן דגמי הרכבים נבנים באותו מפעל ולכן אין הבדלים באיכות.

פרסומות ששמות דגש על הציוד המעולה לכאורה במכונית לא מיובאת הן לרוב רק אמתלה להצדיק תוספת מיוחדת על חשבון הקונה. עד כמה שניתן, מעט ההבדלים האפשריים בציוד כבר נלקחו בחשבון בהצעות שלנו במחיר ולכן אתה מקבל מחיר אטרקטיבי יותר ואת אותה איכות.

לסיכום

יבוא מקביל כרוך ביבוא ישיר של מכוניות מחו"ל. מכוניות נרכשות או מערוץ המכירות של היצרן במדינה אחרת או ישירות מהמפעל. כך שמכוניות אינן עוברות את ידיו של יבואן כללי, שכמתווך, יוסיף תוספת משלו למחיר המכירה. אפשרות יבוא זו והגנה על לקוחות מובטחות על ידי החוק . ברכישת רכב מיובא במקביל, אתה נהנה ממחיר נוח כצרכן.

רכישת רכב מיובא מקביל פירושו שאתה מקבל את אותו מוצר במחיר נוח יותר. יכולות להיות מספר סיבות לכך:

  • ישנם מחירי מחירונים שונים עבור מדינות שונות
  • אין מתווכים
  • רכישה ישירה מהמפעל
  • רכישה בכמות גדולה מובילה לתנאים טובים יותר
  • שיטות רכישה בכמות גדולה

כיבואן מקביל מנוסה יש לנו מומחיות נרחבת, אנו יודעים היכן הצרכן הישראלי מקבל את התמורה הטובה ביותר לכסף.

צרו קשר