סקירה סקודה אניאק קופה RS

סקודה אניאק קופה RS היא גרסה ספורטיבית לדגם האניאק הרגיל. הדגם מגיע בעיצוב חדש הכולל אבזור גג פנורמי שחור, מקדם גרר נמוך וטווח נסיעה גדול ושקט. הרכב העוצמתי מציג נתונים מרשימים הכוללים הנעה כפולה בהספק כוח של 299 כ"ס, קיבולת סוללה של 77kWh ומכלולי בטיחות מתקדמים , בסקירה הבאה תלמדו על המחיר של דגם זה, על חווית הנהיגה שלו, שדרוגים מדגמים קודמים, נוחות ואבזור, ביצועים טכניים וביצועי סוללה ותבינו מדוע מומלץ לרכוש את הרכב, אז בואו נתעמק בדגם העדכני של סקודה אניאק קופה rs.

מחיר

המחיר המשוער של סקודה אניאק קופה RS הוא כ-300,000 ש"ח, זאת בהשוואה לדגם הקופה הרגיל שעלותו היא כ-240,000 ש"ח. עלות הרכב החשמלי שציינו הוא בייבוא ישיר, בייבוא מקביל נוכל לצפות מחירים נמוכים יותר. 

חוויית נהיגה

דגם ה-RS בעל מערכת הנעה כפולה של 299 כ"ס, הדגם החזק ביותר של חברת סקודה. על פי הנתונים שחברת סקודה מספקת לצרכן, הרכב החשמלי אמור להגיע ל-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות בלבד. בצג הדיגיטלי אנחנו יכולים לבחור בין המצבים השונים: Eco, Comfort, Normal ו-Sport. את מבחן הדרך ערכנו גם בכבישים עירוניים וגם בדרך בינעירונית מפותלת. 

היתרון המשמעותי הוא שמדובר על רכב שקט לחלוטין, גם במהירות גבוהה הרכב משייט על הכביש. ההיגוי מתקשה מעט במצב ספורט ובדרכים מפותלות כדי לשמור על איזון, והסוללות של הרכב נמצאות במרכז הרכב – מה שלא פוגע ביכולות של הרכב. עם זאת, חישוקי הגלגלים היוקרתיים מגיעים במידות של 21 אינץ'. גודל חישוקי הגלגלים באים לטובה וגם לרעה, כאשר יש קושי מסוים בספיגת מהמורות אבל מצד שני בא לטובתה בהיגוי ובשליטה. 

סך כל חוויית הנהיגה הייתה חיובית, בהתאם לשינוי במצבים השונים ההגה משתנה ברמת הקושי שלו, ישיבה נוחה, צד דיגיטלי עם מעבד נוח פשוט וקל להפעלה לצורך העברת מצבים ואפשרויות נוספות. 

שדרוגים מדגמים קודמים

הדגמים הקודמים של סקודה מגיעים עם מערכות הנעה בהספק של 180 כ"ס או 204 כ"ס, בהשוואה למערכת הכפולה של דגם ה-RS שמגיע ל-299 כ"ס. מבחינת המידות השינוי לא משמעותי, המידות כמעט זהות לדגמי אניאק הקודמים. תא המטען בדגם ה-RS קטן יותר בכ-15 ליטר (לא משמעותי), ומרחב הישיבה יותר רחב ונוח בדגם ה-RS. בגרסת ה-RS המושבים מגיעים עם תמיכה טובה יותר כיאה לרכבי ספורט, וגם ויזואלית הם נראים יותר טוב. כמו כן, הדגם נמוך בכס"מ, נתון משמעותי ליציבות רכב חשמלי והגברת ביצועים. 

נוחות ואבזור

נוחות הנסיעה בסקודה אניאק קופה RS נמצאת ברמה מספקת, אמנם יש כמה נתונים טכניים שפוגעים בביצועים של הדגם כמו חישוקי גלגלים בגודל 21 אינץ' (לא צריך יותר מ-20 אינץ' לדעתנו), אך עדיין הביצועים מעולים. מערכת ההגהה פועלת בצורה מעולה בהתאם להתנגדויות ומצבי נסיעה. הרכב מאובזר במערכת חכמה, הרכב אמנם נמוך אך מרווח ומתאים גם לאנשים גבוהים, תא המטען אמנם קטן ב-15 ליטר אך לא מדובר על פער משמעותי. סך הכל הרכב נוח ומאובזר בדיוק במידה הנדרשת. 

ביצועים טכניים

גרסת RS של סקודה אניאק מגיעה עם מערכת הנעה כפולה, שני מנועים חשמליים של 299 כ"ס. ההנעה הכפולה מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות, מהירות גבוהה יותר מאשר הדגמים הקודמים. המצברים של דגם ה-RS מאפשרים טווח נסיעה של כ-500 ק"מ בהתאם לסוג הנסיעה (הנעה כפולה או הנעה אחורית), נתון מדהים לרכבים חשמליים. מצברי 82 קוט"ש מגיעים עם טעינה מהירה מ-10% לעד שמונים אחוז תוך כ-35 דקות בלבד. 

אפשרות הטעינה המהירה משתנה ביחס לגודל המצבר (מצברים קטנים 120DC, ומצברים גדולים 135DC). הטעינה המהירה בשני המקרים מגיע ל-80 אחוז תוך פרק הזמן שציינו לעיל. בגרסת ה-RS נקבל מומנט מרבי של 46.9 קג"מ, מהירות מרבית 180 קמ"ש. תאוצה מ-0 ל-100 תוך 6.5 שניות הוא נתון מרהיב שדגם ה-RS מציג לנו, הסיבה העיקרית לכך היא שמדובר על רכב במשקל כבד. משקל דגם ה-RS הוא 2,740 ק"ג – כמעט שלושה טון. ואכן, הנתונים לא משקרים והרכב מגיע ל-100 קמ"ש אפילו תוך פחות מ-6.5 שניות בכמה מאיות השניה. 

ביצועי סוללה

הספק סוללה עומד על 77 קוט"ש (ברוטו 82 קוט"ש). יש גרסאות עם קיבולת סוללה נמוכות יותר, אך הן לא מגיעות לישראל. הטעינה שופרה משמעותית, הטעינה המהירה היא 135 קילוואט. זמן הטעינה משתנה, משך הטעינה בטעינה אחורית יודעת להטעין את עצמה תוך 24 דקות מ-0 ל-80%. בגרסת ההנעה הכפולה משך זמן הטעינה ארוך יותר, בערך 35 דקות. 

ביצועי הסוללה מאפשרים לנו האצה של מ-0 ל-100 תוך פחות מ-6.5 שניות. אך חשוב להדגיש, הסוללה משפיע על הביצועים של הרכב וככל שהסוללה תהיה בטעינה גבוהה יותר כך הביצועים יושפעו לטובה ובמקרה ההפוך, לרעה. השינויים בין הדגמים האחרונים מצביעים על סוללה המאפשרת טווח נסיעה ארוך יותר בצורה משמעותית מהדגמים האחרונים של סקודה. 

למה שווה לרכוש את הרכב?

סקודה אניאק קופה RS מציגה לנו ביצועים מרשימים, מלבד לדגמים האחרונים של החברה השוונו את הדגם הנוכחי מול רכבים דומים מבחינת המפרט: יונדאי איוניק 5, קיה EV6 וטסלה מודל Y. מבחינה ויזואלית דגם ה-RS מציע לנו מראה ספורטיבי מרענן, גג פנורמי שחור המשלב לכל אורכו של הרכב. הרכב עצמו נמוך, חישוקי הגלגלים היוקרתיים גדולים ויש לנו אפשרות להנעה כפולה, הנעה אחורית ומספר מצבים שונים בהתאם לתנאי הדרך. גולת הכותרת של דגם ה-RS הם הביצועים בפועל. הרכב מאפשר לנו נסיעה של מעל 500 ק"מ שזה נתון מדהים לרכבים חשמליים, ואם זה לא מספיק משך זמן הטעינה לא עולה על 35 דקות, מה שהופך את סקודה אניאק קופה RS לדגם משתלם, נוח ובעל טווח נסיעה מירבי. 

לסיכום

סקודה אניאק קופה RS שונה בנוף של הרכבים החשמליים. מדובר על רכב ספורטיבי בעל עיצוב ייחודי ומקסימום נוחות בזמן נסיעה. הדגם קיים בישראל רק בגרסה היוקרתית ביותר המספקת לנו את כל הנתונים שציינו: הנעה כפולה, סוללת 77 קוט"ש, טווח נסיעה של מעל 500 ק"מ, טעינה מהירה של הסוללות, 299 כ"ס, מהירות מרבית של עד 180 קמ"ש ומערכת מולטימדיה קלה לתפעול עם מעבד עוצמתי.

אם גם אתם רוצים להיות בין הראשונים שירגישו על הכביש בישראל את דגם סקודה אניאק קופה RS היוקרתית, יחד מוטורס היא יבואני הרכבים המובילה בישראל עם מחירים אטרקטיביים כל שעליכם לעשות הוא ליצור איתנו קשר ויחזרו אליכם בהקדם עם הצעת מחיר אטרקטיבית לסקודה אניאק קופה RS.

שאלות ותשובות נפוצות:

מהו טווח הנסיעה הממוצע בסקודה אניאק?

טווח הנסיעה הממוצע של סקודה אניאק הוא כ-500 ק"מ. החברה בוחרת ב-500 לממוצע כיוון שזה נתון בצורת הנהיגה, נהיגה מתונה יכולה גם להוביל ל-540 ק"מ ולהפך. 

כמה זמן לוקח להטעין את הרכב במלואו?

טעינת הרכב בהנעה אחורית אורכת כחצי שעה. טעינת הרכב בהנעה כפולה (הבחירה המומלצת) אורכת כ-40 דקות. טעינה מ-0 ל-80% אורכת 29 דקות בהנעה אחורית ובהנעה כפולה 35 דקות. 

אילו פיצ'רים קיימים ניתן להוסיף לרכב?

יש תוספות של Display אינפורמטיבית הכוללת ניווט שניתן להוסיף לרכב, יתכנו שינויים בצבע הרכב, שינוי מושבים ועוד מגוון רחב של אפשרויות שניתן לשנות ולהוסיף. 

האם סקודה אניאק קופה RS ידידותית לסביבה?

סקודה אניאק קופה RS ידידותית לסביבה. דרגת זיהום האוויר היא 1 מתוך 15. 

האם אפשר לייבא את הרכב בייבוא מקביל?

ניתן לייבא את דגם ה-RS בייבוא מקביל. ייבוא מקביל מפחית את העלות בייבוא ישיר. 

צרו קשר